USA 2013
25.-30. dubna 2013 | Atlantic City, Washington, New York

Za oceán se mi podařilo dostat do jara 2013 zatím jen jednou, a to do Mexika. Ovšem moje vysněné státy byly (jak jsem si doposud myslel) prozatím mimo moje možnosti a příležitost. Byl jsem přeci jen konzervativnější turista. Ovšem nabídka sousedky na tuto cestu asi nešlo odmítnout. Letenka do NY tam i zpět za cca. 8 tisíc byla velmi zajímavá. To že je to často běžná cena jsem doposud neměl ani tušení. A protože sousedka byla zběhlá cestovatelka, a myslel jsem si že i značně zkušená, tak nejen lákavá cena, ale i společnost zkušenějšího byla neodmítnutelná. Tak jsem si v rychlosti zajistil biometrický pas, objednal letenky (a doufal že elektronické vízum dostanu když jsem bezproblémový), a šel do toho. Pas jsem dostal 6 dní před odletem, ihned zadal vízum přes ESTA, které naštěstí dostal schválené. Letenky už na stejný let s oběma spoluturistkami volné nebyly, nicméně jen o cca. 1,5 tisíce dražší na dřívější let problém nebyly, hotely jsme posháněly (já tedy v NY chtěl vyzkoušet bytový sharing přes airbnb, ale holky rozhodly o hotelu), auto na pronájem objednali, a časový harmonogram naplánovali. Přiletět do NY navečer, přesunout se ihned do Atlantic City na první nocleh, druhý den prozkoumat AC spolu s nákupy v outletovém centru za směšné peníze, další den ráno hned přesun do Washingtonu a Philadelphie, a následně do NY na poslední 3 dny.
Let z Prahy do Londýna, přestup na Virgin Atlantic do New Yorku, a přelet přes oceán pohodovečka. A protože jsem do NY na letiště JFK přiletěl o 2,5 hodiny dřív než holky, auto jsem objednával na sebe, v klidu než přiletěly ho vyzvedl a už jen čekal a užíval si prvních chvil ve státech. Mimochodem, poslední obava o průchod přes imigrační byla taky naprosto zbytečná...

ATLANTIC CITY

Holky naštěstí přiletěly, a tak jsme po půlnoci vyrazili směr Atlantic City. Doma jsme se při domlouvání dohodli na společném řízení, nějak jsem měl respekt z neznámé země plné přísných policajtů, ale navigaci jsem pro sichr zajistil sám nahozením do founu. Takže první řízení (nakonec jak téměr veškeré) bylo na mě. Protože jsem ale před cestou nic moc nenaspal, a po cestě taky ne, rezolutně jsem jak jsem dopředu upozorňoval musel odevzdat řízení a na chvíli si dáchnout. Něstěstí holky měly mou navigačku, tak jsme se nad ránem dostali do Atlantic City do hotýlku.
Dopoledne jsme hned natěšeně vyrazili do "Las Vegas východního pobřežího", tedy Atlantic City... Napřed jsme si projeli rezidenční část, krásné pobřežní domky a celou obytnou část, a pak už zaparkovali a vyrazili do komerční části plné kasin a obchodů. Atlantic City vlastně ani nic moc jiného není. Pobřežní promenádu jsme okoukli celkem rychle a tak vyrazili na nákupy do Tangeers outlet centra. Kdo někdy nakupoval v USA, ví co nás čekalo. Přesněji holky to znaly taky, já ne. Naštěstí mě před cestou upozornili všichni znalí, že mám do států cestovat ve starých hadrech, které tam všechny vyhodím, protože tam za pár korun nakoupím všechno možný, tak ať to mám jak vézt. A tak se přesně stalo. Ceny jsou ve státech v outletech prostě oproti ČR a většině Evropy prostě naprosto neskutečné. Z toho tedy bylo jasné, kde zbytek dne (a naštěstí obchody v 19 hodin zavíraly) strávíme...

Atlantic City Atlantic City Atlantic City Atlantic City Atlantic City Atlantic City

WASHINGTON

V sobotu 27.4.2013 jsme po ránu vyrazili hned směr Washington, kam jsme dorazili okolo poledne, a přes menší kolonu díky opravám na silnici jsme dojeli až skoro k Bílému domu, zaparkovali, a vyrazili na čumendu. Obešli si White House, mrkli k památníku druhé světové války, okolo filmařsky velmi oblíbeného bazénu došli až k Lincolnovu památníku, zpátky k Washington monument (obelisku), namířili si to ještě ke Capitolu, ale pak zjistili, že i když se to nezdá, je docela dost daleko a nám už nezbývalo moc času na parkování, tak se museli už vrátit. "Museli" ještě navštívit nákupní středisko a vyjeli směr Philadelphia, kde jsme doufali v bezproblémově sehnatelné ubytování v nějakém z motelů u cesty, kde by jsme se co nejblíže Philadelphii ubytovali a ráno hned vyrazili na prohlídku města... No, byť jsme byli autem, jedné spolucestovatelce se i 10 mil zdálo daleko, až jsme blíž 7 nic nesehnali a Philadelphií mimo hledání jen projeli a pokračovali směr New York, ať tedy můžeme co nejdřív prozkoumávat "Big Apple", a tak jsme zakotvili až v motelu před NY s názvem "Sleepy Hollow". :-D No, Johny Depp nikde... Naštěstí. :-D

Washington Washington Washington Washington Washington Washington
A ještě jedna zajímavost, co jsme ve Washingtonu zažili. Najednou zůstanete stát v křižovatce na mostě v koloně a koukáte doleva, proč to stojí, a dojde vám, o co jde... Blíž se mu už asi nikdy nedostanu. :-D

NEW YORK

Neděle 28.4.2013 - zlatý hřeb se už blížil, po dražší snídani v Omega jsme už byli na dosah, až na jeden problém. Ano, hádáte správně - nákupy. Další outlet v New Jersey. Ne že by byl špatný, nicméně asi neznám více frustrující pocit, než být poprvé v životě v USA v NY, vidět ho už ne tak daleko, takřka na dosah, ale trčet v nákupním centru (ve kterých jsme už strávili několik hodin i všechny předchozí dny). Navíc nám zbývaly ještě povinnosti jako ubytování a vrácení auta na letiště JFK, prostě no comment... Vše už následně proběhlo naštěstí v pohodě, ubytko super v Red Roof Inn v Secaucus, a pak průjezd Lincoln tunelem a první wow stav proniknutím na Manhattan. Neděle cca. 16 hodina odpolední a provoz na Manhattanu naprosto pohodový. Možná to moc lidí nepochopí, ale byl to úžasný pocit projíždět přes Mahnattan autem. ;-) Auto vráceno, cesta zpátky z JFK metrem na Manhattan a už se stmívalo, takže původní plán vyrazit na Empire State Building tak, aby se zastihl jak den tak noc vzal půl hodinovou frontou za své. Takže následovala první procházka večerním Manhattanem přes Broadway, Times Square, Madison Square Garden,... Posledním dobrodružstvím byla cesta zpět na hotel do Secaucus, o které jsme nějakou představu měli, ale ne jistou. Na Penn Station jsme od paní na infu zjistili číslo busu a nástupiště, koupili lístky a šli hledat "gate" pro nástup. Nic extra jednoduchého a čas utíkal, až jsme na minutu přesně na odjezd našli správné číslo, kde nás veselý postarší řidič uklidnil ať nespěcháme a ukázal na holý disk bez pneumatiky vzadu na autobuse. :-D A všudypřítomná pohoda, klídek, zábava. ;-)
Pondělí 29.4.2013 - první směr vedl pro mě na jedno z nejhlavnějších míst - Ground Zero, památník 9/11 a celé nové World Trade Center. Šestidílný nádherný dokument televize Discovery mám celkem dost nakoukaný a vidět vodopádový památník se všemi jmény obětí, novou Freedom Tower a vše okolo byl opravdu zážitek, i když zdaleka ještě vše nebylo doděláno, nicméně už teď bylo v plánu se sem za cca. 3-4 roky vrátit a vidět již vše snad ve finální hotové podobě. Já jsem již v NY odmítl absolvovat jakékoliv nákupy, a tak došlo k mému osamostatnění a prohlídce Manhattanu na vlastní pěst, a dobře, že se tak stalo. Prošel jsem si v průběhu odpoledne celou Wall Street, okolo East River k Brooklyn Bridge, China Town, Little Italy, Soho, Broadway, Grand Central station, Rockefeller Center, Radio City Music Hall, a navečer šup na Empire State Building. Počasí vcelku dobré, fronta žádná, původně jsem si myslel, že je tam omezený čas, ale paní u vstupu mi s úsměvem řekla, že tam můžu strávit kolik času chci, a tak o zbytku večera bylo vcelku jasno. Strávil jsem nahoře asi 3 nezapomenutelné hodiny. ;-)
Úterý 30.4.2013 - poslední den, naštěstí odlet až pozdě večer z JFK, takže sbalit kufry, hodit do úschovny, a strávit krásný a tentokrát prosluněný den na Manhattanu. Původně jsem chtěl navštívit i jiné části New Yorku, ale už první den mi bylo jasné, že nemám šanci ani celý Manhattan prozkoumat, nakonec ani spodní půlka po Central park nebyla šance. ;-) Tím mám jasno pro příště a už budu vědět, do čeho jdu a jak si co naplánovat... Začal jsem v Battery parku, obešel si spodní část okolo Hudson river až k Long Island Ferry station, z dálky mrknul na Sochu svobody, pak si to nasměřoval na USS Interpid (muzeum) kde je i Concorde, raketoplán a ponorka. Zbytek odpoledne a vlastně poslední hodiny v NY a celém USA chtěl strávit i díky počasí v Central Parku. Jeho rozlehlost bylo jen jedno z mnoha překvapení... Pak už bohužel jen cesta na letiště a přes Londýn zpátky domů. :-(

New York New York New York New York New York New York New York New York New York New York New York New York