CESTOVÁNÍ - aneb kde jsem byl a co jsem zažil

ALPY 2013 (BIKE) - srpen 2013 | Jižní Čechy, Berchtesgaden, Zell Am See, Kaprun, Saalbach

Alpy 2013

Poslední srpnový víkend se nás celkem 6 lidí vydalo na týden do Zell am See na kola. Sice nejsme žádní zdatní bajkeři, ale aspoň nějaké cesty jsme si chtěli prubnout.
Azyl jsme si zařídili v parádním pensionu českých majitelů Areitblick v Zell Am See, který můžeme jednoznačně doporučit. Soukromí, veškeré zázemí, saunička, sklepní společenská místnost, gril,...

Alpy 2013 S Lenčou jsme vyrazili o den dřív a stavili se ještě v Jižních Čechách na Červenou Lhotku, Hlubokou nad Vltavou a hlavně její krásnou zoologickou zahradou, a Českém Krumlově, kde jsme zažili luxusní večer s fotografujícími studenty umělecké školy a jedné hladomorně baru nějakého kolumbijci či odkud byl. :-D A škoda, že jsme museli druhý den ráno vyrážet brzo, protože se zbytkem výpravy jsme měli sraz až v Berchtesgadenu/Obersalzbergu, kam jsme se jeli mrknout na Hitlerovo Orlí hnízdo.

V Zell Am See jsme první den zvolili výlet na vodopády Krimmler, které jsou nádherným zážitkem a přitom příjemnou ale ne úplně pohodovou procházkou. Přeci jen je výšlap do kopce celkem značný. ;-) Další den a první cyklovýlet jsme na start zvolili lehčí cca. 30 km dlouhou cestu bez větších převýšení směr Kaprun, kterou jsme si zpříjemnili návštěvou soutěsky Sigm-Thun Klamm. Při plánování cest jsme se inspirovali návrhy kamaráda Zajdy, žijícího již několik let v Zell Am See a teď zpětně bych řekl, že je to bajkmagor. :-D Mimochodem, přehled tras má na svých stránkách www.bike-alp.cz

Alpy 2013 Další den jsme si naplánovali trošku náročnější výšlap (ale stále prý pohodový podle Zajdy) pod názvem "Přes dvě hospody". Na úpatí kopců samozřejmě cesta okolo jezera a údolím pohodové, ale následný 4km dlouhý výšlap o převýšení cca. 500 metrů na převod 1-1 bylo šílenství a chůze s kolem byla rychlejší. Takže jsme se těšili na následný sjezd k hospůdce a zpátky do sousedního údolí. To jsme ale netušili, že první část vede úzkou lesní cestou, kde se na kluzkém jehličnatém a mechovém povrchu prakticky nedá brzdit a úhel klesání si nikdo ani netroufne odhadnout. :-D Takže jsme si všichni dali po jednom pádu z kola, občas zase raději šlapali, ale bez úhony dorazili do moc příjemné hospůdky s krásným výhledem a dobrým pivkem. Od ní už vedla sice taky celkem slušně padající cesta, ale už zpevněná pro auta, takže jsme se dočkali vytouženého sjezdu.

Alpy 2013 Největší bombu jsme si ale nechali na závěr. Po dlouhém zkoumání a hledání možností a ideální vysněné cesty jsme vsadili na Hacklberg Trail v Saalbachu, tedy vyvezení se nahoru lanovkou na Schattberg i s koly a poté cca. 14 km trasu s převýšením 211 metrů směrem vzhůru a 1219 metrů dolů. :-D BOŽÍÍÍÍ. Fantastickej downhill, kterej magoři jezdí podle videí cca. 15 minut, my jsme to měli na cca. 2,5 hodiny. Nádherná cesta, většinou úzká na jednoho cyklistu, sem tam kráva v cestě, makačka na ruce a odvahu, ale všem doporučuju. ;-)

Víc fotek najdete ve fotogalerii

USA 2013 - duben 2013 | Atlantic City, Washington, New York

USA 2013

Moje první návštěva USA. A jednoznačně okamžitě "in love".

Sice to bylo jen na týden a program náročný, ale zážitek fantastický a rozhodně nebude poslední.

Povídání a fotky v detailu

VYSOKÉ TATRY 2012 - srpen 2012 | Zbojnická chata, Východná Vysoká, Čierný Váh, Javorová dol.

Vysoké Tatry

Vysoké Tatry jsou pro mě srdeční záležitost. Jednak se mi velmi líbí, protože na relativně malém území je toho spousta krásného k vidění, od skalisek a ostrých štítů, přes krásná plesa až po většinou malebné doliny s horskými potůčky, ale také proto, že jsem zde strávil díky velké části rodiny velkou část svého dětství a i své první krůčky udělal v Tatranské Lomnici.

Povídání a fotky v detailu

TRANSALPSKÁ CESTA 2011 - červenec 2011 | 4.382 km | A, CH, I, MC, F, D

TransAlpská cesta 2011

Projet ty nejlepší silnice Alp (Grossglockner hochalpenstrasse, Stelvio Pass, Col de Turini,...), navštívit další zajímavá místa jako Monte Carlo či Red Bull Ring (bývalý okruh "A1 ring" formule 1 v Rakousku), a dát si alespoň nějaké kolečko na nejtěžším okruhu světa - "Zeleném pekle" - severní smyčce Nürburgring nordschleife. O to šlo...
Jinak řečeno: "cílem byla cesta"

4.382 km za přesně týden, nezapomenutelné i velmi překvapivé zážitky (setkání s TOP GEARem), ale i příjemná únava - to byl výsledek.

Celý článeček o naší dlouhé cestě tady